همه چیز درباره ارتودنسی

ارتودنسی

در این نوشته می خوانید :

 

ارتودنسی با هدف ردیف کردن و تصحیح موقعیت دندانها نسبت به جایگاهشان در فک و همچنین تصحیح رابطه دو فک با یکدیگر و با دیگر اجزای صورت می باشد. در نتیجه درمان ارتودنسی تنها متمرکز بر تصحیح موقعیت دندانها نمی باشد بلکه شامل درمان و تصحیح موقعیت هر دو فک به یکدیگر و نسبت به دیگر اجزای صورت جهت حفظ زیبایی و هارمونی اجزای صورت با یکدیگر می باشد .

درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی ندارد و هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید می باشد ؛با استفاده از ابزارها و دستگاه های نوین ارتودنسی بسیاری از ناهنجاری های دندانی و فکی را می توان درمان نمود .
ارتودنسی علاوه بر مرتب کردن دندانها باعث ارتقا سلامت و بهداشت دندانها و لثه خواهد شد زیرا دندانهای مرتب بهتر تمیز و مسواک زده می شوند و قابلیت تجمع پلاک دندانها و لثه ای به میزان قابل ملاحظه ای کمتر می شوند.

ارتودنسی
درباره ارتودنسی

 

ارتودنسی به واسطه تصحیح موقیعت دندانها و رابطه دو فک باعث ارتقا عملکرد جویدن و آسیا کردن می شود و در نتیجه موجب پیشگیری از مشکلات گوارشی و سو هاضمه در بلند مدت می شود .
از مهمترین فواید ارتودنسی می توان به خلق لبخند زیبا نام برد .طبق اخرین مقالات گزارش شده لبخند اصلی ترین و جذاب ترین اجزای صورت می باشد و از اولین خصوصیاتی می باشد که مخاطبین در ما میبینند .

در بسیاری از موارد افراد به علت نداشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب و طبیعی کمتر میخندند و سعی در پنهان کردن دندانهای خود در حین خندیدن دارند ،لذا اعتماد به نفس پایین تری داشته و به همین دلیل ارتباط اجتماعی ضعیفی دارند .هدف اصلی اکثر مراجعه کنندگان جهت درمان ارتودنسی ،تامین زیبایی می باشد ولیکن درمان ارتودنسی به غیر از تامین زیبایی افراد سبب ارتقا تامین سلامت روحیه و روان بیماران می شود.