تاثیر لبخند زدن بر سلامتی

تاثیر لبخند زدن بر سلامتی افراد

در این نوشته می خوانید :

لبخند زدن باعث اماده شدن مغز می شود تا افکار و رفتارهای مثبت نشان دهد و فرد را به موفقیت های بیشتری برساند . افرادی که به طور منظم لبخند می زنند، به شادی، رضایت، آرامش درونی و موفقیت های بیشتری در مقایسه با آدم های اخمو می رسند.در واقع به افراد آرامش درونی و توانایی حل مسیله را اطلاق میکند و باعث میشود تا در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنند

لبخند، این عمل فراموش شده در جامعه ی اخموی ما، ساده ترین و بی خرج ترین کاری است که می توانید برای سلامتی تان انجام دهید.متاسفانه این روزها آنقدر در افکار و مشغله های ذهنی خود غرق شده ایم که یادمان رفته است باید به روی خود و دیگران لبخند بزنیم..
امیدواریم مطالعه ی این مطلب تشویق تان کند که بیش از این لبخند بزنید و علاوه بر تسخیر قلب ها، گام بزرگی در بهبود و ارتقای سلامتی تان بردارید .بدون شک این لبخند شما، گرمابخش قلب های پیرامون تان نیز خواهد بود اگر هر کدام از ما بتوانیم باصداقت لبخند بزنیم خواهیم توانست جامعه ای زیبا و موفق داشته باشیم .
تحقیقات نشان می دهد افرادی که زیاد لبخند می زنند، غالبا به موفقیت های بیشتری در زندگی نیز می رسند. در واقع هر چه بیشتر لبخند بزنید، بهتر می توانید با منفی بافی های مغز مقابله کنید و افکار و انرژی های منفی را از خودمان و محیط اطرافمان دور کنیم.

تاثیر لبخند زدن بر سلامتی

لبخند زدن برای سلامت قلب

به عقیده ی محققان روانشناسی دانشگاه کانزاس، لبخند زدن به درمان هر نوع استرس کمک می کند، در واقع همان ضرب المثل معروف خودمان است که «خنده بر هر درد بی ودرمان دواست».
این محققان روی یک گروه ۱۶۹ نفره بررسی هایی انجام دادند. از این افراد خواسته شد تا سه عمل متفاوت انجام دادند: گروهی احساس خنثی داشتند، گروهی دیگر با قرار دادن باگتی در دهان لبخند زورکی می زدند و گروه آخر لبخندی واقعی بر لب داشتند.
محققان هر سه گروه را در شرایط استرس زا مانند سروصدای ناگهانی، قرار دادن دست ها در آب سرد و غیره قرار داده و ضربان قلب شرکت کننده ها را بررسی کردند.
نتایج این بررسی ها نشان داد لبخند (لبخند از روی اجبار و یا واقعی) باعث کاهش واکنش بدن به استرس شده و ضربان قلب و فشار خون را به طور چشم گیری کاهش داده است
محققان همچنین مشاهده کردند افرادی که لبخند واقعی زدند، با سرعت بیشتری بر شرایط استرس زا مسلط شدند.بدون شک می دانید که کنترل استرس، داشتن فشار خون و ضربان قلب پایین به سلامت قلب کمک زیادی می کند.

لبخند زدن و طول عمر

محققان دانشگاه هاروارد بر این عقیده هستند که افراد خوشبخت عمر طولانی تری دارند و در طول این زندگی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند .

نتایج پژوهش هایی که این محققان در سال ۲۰۰۷ انجام داده اند نشان می دهد که داشتن نگاهی مثبت به زندگی، تاثیر زیادی روی سلامتی افراد دارد.
این محققان به مدت بیست سال، حدود شش هزار زن و مرد بین ۲۵ تا ۷۴ سال را تحت نظر گرفتند و مشاهده کردند احساساتی مانند خوشبختی، اشتیاق، روابط اجتماعی خوب، مثبت اندیشی و احساس مسئولیت باعث افزایش طول عمر می شوند.
به عقیده این محققان داشتن نگاه مثبت به زندگی باعث می شود که افراد کمتر در دام رفتارهای ناسالم، اعتیاد و بولیمی (یک نوع اختلال تغذیه ای) بیافتند.