ارتودنسی و کمک به زیبائی

ارتودنسی و کمک به زیبائی

در این نوشته می خوانید :

یکی از مسائلی که بسیار در زیبایی چهره تأثیر دارد شکل فک‌ها و دندان‌ها هستند. نامرتب بودن دندان‌ها تأثیر بسیاری روی صورت دارند. همچنین، فک‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار ناهنجاری‌ شوند. در صورتی که تشخیص ناهنجاری‌های فکی به موقع و قبل از رشد باشد، درمان آن نتایج خوبی برای بیمار خواهد داشت.در پی ان در سن پایین می توان بدون جراحی فک مشکلات این چنینی را رفع نمود

اکنون ، روش‌های درمانی مختلفی برای اصلاح ناهنجاری‌های فک‌ها و به هم ریختگی دندان‌ها وجود دارد که دندانپزشک متخصص  با توجه به شرایط بیمار و شدت اختلالات، درمان مناسب را برای بیمار تجویز خواهد کرد. یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان این ناهنجاری‌ها جراحی است.

 البته جراحی به دلیل این که دوران نقاهت دارد خیلی از بیماران راغب به انجام آن نیستند. در پی نارضایتی بیماران، دندانپزشکان در پی راه حلی بودند که بدون درد و خونریزی و عوارض بتوانند مشکلات فکی، دهانی و دندانی بیماران را حل کنند.

ارتودنسی و کمک به زیبائی

ارتودنسی یکی از رایج‌ترین درمان‌ها برای بر طرف کردن اختلالات فک‌ها و دندان‌ها است. این درمان به دلیل نداشتن عوارض و مشکلات در بین بیماران  از محبوبیت   بسیاری برخوردار است . البته کم نیستند افرادی که تنها با هدف زیبایی به سراغ درمان ارتودنسی می‌روند و مشکل خاص و حادی در فک ‌و دندان‌ خود ندارند.

دندان‌های مرتب و ردیف به همراه لبخندی زیبا برای همه آنقدر اهمیت دارد که دردسرهای ارتودنسی را به جان بخرند. باید اشاره کرد که داشتن دندان‌های مرتب علاوه بر زیباتر کردن لبخند، جویدن غذا را هم آسان‌تر می‌کند. تمیز کردن دندان‌های نامرتب سخت‌تر است و ممکن است حتی عمر آنها کوتاه‌تر شود. پوسیدگی دندان‌ها، مشکلات لثه، خونریزی و احیاناً بوی بد دهان از عوارض دندان‌های نامرتب هستند.

 

اهداف ارتودنسی

به طور کل، انجام درمان ارتودنسی با دو هدف صورت می‌گیرد:

هدف اول مرتب و ردیف کردن دندان‌ها در دو فک، به شکلی است که کاملاً روی هم قرار گیرند

هدف دوم این است که حرکت‌های دندانی آرام انجام شود تا آسیبی به آنها وارد نشود.