لبخند، بیماری مسری

لبخند، بیماری مسری

در این نوشته می خوانید :

حتما می دانید که خمیازه کشیدن لبخند جزو اعمال مسری است. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که با دیدن خمیازه ی شخص دیگری خمیازه بکشید.

خوشبختانه لبخند نیز مانند خمیازه کشیدن مسری است. علم ثابت کرده است که لبخند زدن یک عکس العمل طبیعی است که انسان نسبت به اتفاقات خوب نشان می دهد و در عین حال، تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

در واقع خوشبختی باعث لبخند زدن شما می شود و لبخند زدن به شما احساس خوشبختی می دهد. در نتیجه یک چرخه مثبت شکل می گیرد.

پژوهش ها چه می گویند؟

نتایج پژوهشی که در Psychology Today به چاپ رسیده است نشان می دهد یک گرایش ناخودآگاه به سمت افرادی که لبخند می زنند وجود دارد. بنابراین شما ناخودآگاه جذب افرادی می شوید که لبخند می زنند و بدون شک شما نیز با لبخند زدن، افراد دیگر را به سمت خود جذب می کنید
لبخند، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند
خندیدن و یا همیشه لبخند بر لب داشتن، بهترین درمان برای کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها و بیماری های مزمن مانند دیابت، آرتروز و بیماری های خودایمنی است.

نتایج پژوهش هایی که توسط انستیتو ملی سلامت فرانسه منتشر شده است نشان می دهد که احساسات مثبت مانند احساس شادی، خوشبختی و همچنین خندیدن و لبخند زدن باعث کاهش تولید کورتیزون بزاقی می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که احساسات مثبت مغز باعث افزایش ترشح پادتن ایمونوگلوبولین می شود.

باید بدانید که مغز تاثیر زیادی روی سیستم ایمنی بدن دارد و شبکه ای بین این دو نهاد وجود دارد که سلامتی کل بدن را کنترل می کند