بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

در این نوشته می خوانید :

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج کیست؟

اگر  از اطرافیان خود بپرسید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج کیست؟ با جواب های بی شماری مواجه خواهید شد،جواب هایی که هرکس بنا به تجربیات و یا شنیده های شخصی خویش به بیان آن می پردازد، جواب هایی که شاید چندان درست نباشد و یا با روحیات و خواسته های شما از متخصص ارتودنسی خود متفاوت باشد.

در اینجا به بیان نکاتی برای تصمیم گیری بهتر شما در انتخاب متخصص ارتودنسی می پردازیم:

 

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک در چیست؟

ارتودنسی اگرچه در  برخی موارد توسط دندانپزشکان ببر روی بیماران انجام می شود اما توجه به این نکته ضروری است که آنها متخصص ارتودنسی(ارتودنتیست) نیستند. در واقع تنها یک متخصص ارتودنسی دارای سواد و مدرک آکادمیک تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی- فکی می باشد.

دندانپزشک که معمولا” از عنوان “جراح-دندانپزشک” روی تابلو مطب خود استفاده می کند، با گذراندن دوره ای ۶ ساله و کسب مدرک عمومی قادر به انجام تمامی اعمال دندانپزشکی بجز موارد پیچیده مشکلات دهان و دندان و درمان ناهنحاریهای دندانی-فکی می باشد.

از آنجا که رشته دندانپزشکی ۱۳ شاخه تخصصی دارد، درمان کیس های پیچیده حتی ترمیم و عصب کشی و ناراحتیهای شدید لثه نیز در دایره درمان متخصصین این رشته ها قرار می گیرد. این در حالی است که درمان ناهنجاریهای دندانی-فکی از جمله ناردیفی دندانها از ابتدا در حیطه آموزه های دندانپزشک عمومی نمی باشد.

 

متخصص ارتودنسی چه کسی است؟

بهترین متخصص ارتودنسی دندان پزشکی است که پس از خاتمه دوره ۶ ساله دندانپزشکی عمومی و قبولی در آزمون رزیدنتی با کسب بالاترین نمره ها در قیاس با دیگر رشته های تخصصی موفق به ورود و گذراندن یک دوره آکادمیک آموزش ۳  یا ۴ ساله در زمینه درمان ناهنجاریهای دندانی-فکی شده است و بجز درمانهای ارتودنسی و ارتوپدی دندانی فکی، درمانهای عمومی نظیر ترمیم، عصب کشی و یا پروتز انجام نمی دهد.

 

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

اینکه هزینه ارتودنسی چقدر است ، برای هر فرد به طرح درمان ارتودنسی مخصوص آن فرد بستگی دارد که تعیین کننده وسایل مورد استفاده، مدت زمان لازم و سختی کار می باشد.

تعیین طرح درمان ، نوع دستگاه ، مدت و هزینه تقریبی ارتودنسی برای هر فرد، نیازمند معاینه بالینی دقیق و بررسی رادیوگرافی هاست که در نهایت با در نظر گرفتن شرایط دندان های فک بالا ، فک پایین ، اسکلت صورت ، بافت نرم شامل لبها ، سلامت لثه ها و دندان ها ، سن ، جنس و بویژه خواسته های بیمار تعیین می شود.

 

سوابق متخصص ارتودنسی و نمونه کار های متخصص ارتودنسی چگونه هستند؟

سوابق و رزومه کاری هر پزشک در کنار عواملی همچون دانش و هزینه از مجموعه عوامل راهگشای شما می باشند.

اینها کمک می کنندکه شما را در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی برای مرتب نمودن دندان ها و داشتن لبخندی زیباتر موفق شوید.

سعی کنید نمونه کار های متخصص ارتودنسی و عکس های قبل و بعد درمان بیماران پیشین پزشک مورد نظر خود را مطالعه و بررسی نمائید و از هزینه ارتودنسی خود با توجه به شرایط فکی خویش جویا شوید و سپس به انتخاب متخصص ارتودنسی مورد نظر خود قدام نمائید.

 

ساعات کاری ما:

دوشنبه, چهارشنبه, شنبه09:00 – 17:00